03.02.13

1 min

Over babes en andere „gewone mensen“

Photo of Nikolaas Sintobin

Nikolaas Sintobin

Auteur

Deze avond wordt de eerste uitzending van „Op zoek naar God“ uitgezonden (22u, NL 3) Een vraag die ik de voorbije maanden vaak gekregen heb was of het niet een heel bijzondere ervaring was om een retraite te geven aan „babes“. Steevast waren de journalisten...


Deze avond wordt de eerste uitzending van „Op
zoek naar God“ uitgezonden (22u, NL 3)

Een vraag die ik de voorbije maanden vaak gekregen heb was of het niet
een heel bijzondere ervaring was om een retraite te geven aan „babes“. Steevast
waren de journalisten verbouwereerd door mijn antwoord: „neen, eigenlijk niet.“

Ik heb retraites en geestelijke begeleiding
gegeven aan alle mogelijke mensen: jong en oud, leken en religieuzen, 4de-wereld
en 1ste wereld,  met een welgevuld strafblad en perfect
tussen de lijntjes, binnenste kern van de Kerk en randkerkelijk … 



Steevast was ik getuige van  gelijkaardige ervaringen. 


Als mensen de stilte aandurven dan komen dezelfde
fundamentele vragen en verlangens, hoop en frustratie, pijn en vreugde naar
boven. 



Als het mensen, in die stilte, dan ook nog gegeven wordt om het Woord van God binnen te laten in hun hart, dan ervaren zij genezing, aanvaarding, nieuwe moed,  leven, vergeving …

In het aanschijn van God bestaan er alleen maar gewone mensen;  geen buitengewone mensen.


Photo of Nikolaas Sintobin

Nikolaas Sintobin

Auteur

Banner image: Zoek je verbinding op je reis?

Zoek je verbinding op je reis?

Word lid van onze WhatsApp-groep voor ignatiaanse zoekers en vind medereizigers.

Gerelateerd

 Meer binnen dit thema

De nieuwste artikelen

Misschien vind jij dit ook interessant?