vorm van gebed. Waarom bidden?
van bidden en mediteren. Het zou stress verminderen, de bloeddruk verlagen en
zo meer. Dat is misschien wel waar. En toch is het beter om bidden niet te
beschouwen als iets nuttigs. Je bidt niet om je beter te voelen, maar
wel om dichter bij God te komen, om je te openen voor Zijn liefde, om je te
laten raken door Zijn Woord, om Zijn verlangen met jou te ontdekken…
Gods werkzaamheid op het spoor te komen in je dagelijkse leven. Gods
aanwezigheid is meestal niet iets uitzonderlijks of spectaculairs. Het is zoals
een stille bries, discreet, zacht, teder, intiem, klein, kwetsbaar… Je leven is
er vol van. Alleen is je spirituele gevoeligheid misschien onvoldoende
ontwikkeld om het altijd op te merken.
“gehoor»zamer voor Gods aanwezigheid in het gewone leven. Je beseft
duidelijker wat jou meer tot leven brengt. Omgekeerd zie je scherper wat je van
het leven wegtrekt. Levensgebed doet je bewuster leven en groeien als mens.
