29.09.08

1 min

Bron

Photo of Nikolaas Sintobin

Nikolaas Sintobin

Auteur

Gisteren hadden we in de Oude Abdij bijna 400 mensen te gast voor de « Brondag ». Een combinatie van vorming, ontmoeting en viering. Mannen en vrouwen, jong en oud, van alle « levensstaten » hebben zich hier een dag lang mogen laven aan de...

Gisteren hadden we in de Oude Abdij bijna 400 mensen te gast voor de « Brondag ». Een combinatie van vorming, ontmoeting en viering. Mannen en vrouwen, jong en oud, van alle « levensstaten » hebben zich hier een dag lang mogen laven aan de ignatiaanse bron : werkwinkels, een grote voordracht, spel en sport voor de kinderen, een feestelijke eucharistieviering en lekker eten en drinken. Het was één groot feest. Tevreden, gelukkige mensen alom.

Het is belangrijk voor christenen om zo ons geloof te kunnen vieren. Met velen samen : ervaringen delen, samen nadenken, bidden en pret maken. Dat is Kerk-zijn : vreugdevolle verbondenheid die kracht geeft om naar buiten te treden.

In alle bescheidenheid en nederigheid. En ook in fierheid.

Photo of Nikolaas Sintobin

Nikolaas Sintobin

Auteur

Banner image: Zoek je verbinding op je reis?

Zoek je verbinding op je reis?

Word lid van onze WhatsApp-groep voor ignatiaanse zoekers en vind medereizigers.

Gerelateerd

 Meer binnen dit thema

De nieuwste artikelen

Misschien vind jij dit ook interessant?